Șefa catedrei
Stela RAILEAN,
asistent universitar 

 

 

Profesori:

Stela Raileanasistent universitar
Lenuța Buzu
 – maistru de instruire în animație
Adelina Efros – maistru de instruire în animație
Lucia Lupu
– asistent universitar
Natalia Topal – asistent universitar
Vera Surățel
– asistent universitar
Victoria Casmînina
– maistru de instruire în animație
Adrian Cucereavîi – asistent universitar
Abu Mohammad Mohammad– asistent universitar
Ion Zderciuc – asistent universitar
Alexandru Ermurache – asistent universitar
Cristina Pascalova – asistent universitar
Oleg Condrea – specialist din industria creativa
Tudor Lapp
– asistent universitar

Catedra Animație și Designul Jocurilor este o catedră nou formată, dedicată inovației vizuale și dezvoltării competențelor creative în domeniile animației și designului de jocuri. Ea a fost înființată pentru a răspunde evoluției rapide a industriilor creative și cererii crescânde de profesioniști capabili să îmbine expresia artistică cu instrumentele digitale și gândirea vizuală contemporană.

Catedra coordonează două programe de studii universitare de licență – Animație și Designul Jocurilor – precum și un program de masterat în limba engleză, Animation and Game Design, axat pe cercetare vizuală, practici creative avansate și dezvoltarea portofoliului profesional pentru piața internațională a artelor digitale.

Corpul profesoral reunește specialiști cu experiență practică și academică în animație, design de jocuri, grafică digitală și producție vizuală. Membrii echipei provin din diverse domenii – regie de animație, arte vizuale, ilustrație și design grafic – contribuind la o abordare interdisciplinară echilibrată între viziunea artistică și competențele tehnice.

Programele oferă o pregătire interdisciplinară în arte digitale și medii vizuale emergente, combinând creația vizuală, storytellingul digital și producția de conținut interactiv. Studenții se familiarizează cu tehnici de animație 2D și 3D, designul de personaje, fluxurile de producție, precum și cu conceptele și mecanicile jocurilor digitale. Programul de masterat extinde aceste competențe prin proiecte de cercetare vizuală și laboratoare interdisciplinare, dezvoltând abilități avansate de producție și portofoliu profesional pentru piața internațională.

Cursurile fundamentale includ desenul academic, pictura de specialitate, cromatologia și compoziția, iar formarea generală acoperă antreprenoriatul în arte și design, precum și crearea portofoliului profesional. Studenții beneficiază și de o bază general-umanistă în istoria artei și culturii și în estetica artei.

Prin activitatea sa, Catedra Animație și Designul Jocurilor formează artiști, designeri și creatori vizuali inovatori, capabili să contribuie activ la dezvoltarea culturii vizuale și a industriilor creative contemporane, atât la nivel național, cât și internațional.

Programul Animație:

  • Instrumente de grafică digitală
  • Studii digitale
  • Istoria animației
  • Flux de preproducție
  • Animație 2D
  • Stop Motion
  • Animație 3D
  • Design de personaje
  • Atelier de animație
  • Postproducție în animație

Programul Designul Jocurilor:

  • Atelier de pictură
  • Inițiere în designul jocurilor
  • Concept de joc
  • Design de personaj
  • Instrumente de grafică digitală
  • Studii digitale
  • Psihologia jocurilor video
  • Animație pentru jocuri
  • Design de jocuri
  • Tehnici grafice / Arta conceptului de joc
  • Anatomia plastică
  • Istoria jocurilor video
  • Sculptură pentru jocuri
  • Concept de imagine
  • Atelier de jocuri
  • Tehnici grafice / Dezvoltarea jocurilor 3D

Cursuri fundamentale:

  • Bazele desenului academic
  • Pictură de specialitate
  • Fundamentele artei
  • Cromatologie
  • Bazele compoziției

Cursuri de formare generală:

  • Bazele antreprenoriatului în arte și design
  • Crearea portofoliului profesional

Cursuri general umaniste:

  • Istoria artei și culturii
  • Estetica artei